Biuro obsługi administracyjnej RNDRiO:
mgr Monika Cichocka-Kryg
Samodzielne stanowisko ds. obsługi Rady Naukowej
dyscypliny: Rolnictwo i Ogrodnictwo
pokój 220; tel. 061-848-7525
Terminy i treść obrad:
22.04.2022
Procedowane sprawy:
I. Postępowania doktorskie:
1. Uchwała w sprawie decyzji dotyczącej zatwierdzenia sprawozdania z wykonania zadań badawczych w 2021 roku.
2. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr inż. Magdalenie Urbaniak stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
3. Wyznaczenie recenzentów rozprawy doktorskiej mgr inż. Moniki Grzanki.
II. Postępowania habilitacyjne:
1. Podjęcie uchwał w sprawie wyznaczenia trzech członków oraz powołania komisji habilitacyjnej w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego
dr Agnieszce Łackiej.
III. Informacja nt. przebiegu ewaluacji dyscypliny Rolnictwo i Ogrodnictwo.
01.04.2022
Procedowane sprawy:
1. Uchwała w sprawie decyzji dotyczącej zatwierdzenia sprawozdania z wykonania zadań badawczych w 2021 roku.
2. Powołanie Komisji do przeprowadzenia postępowania w przewodzie doktorskim mgr inż. Anny Rogackiej, w tym Komisji do przeprowadzenia egzaminu z języka angielskiego oraz przedmiotu dodatkowego.
3. Wybór recenzentów w przewodzie doktorskim mgr inż. Anny Rogackiej.
24.03.2022
Procedowane sprawy:
Uchwała w sprawie decyzji o nadaniu stopnia doktora w dziedzinie nauk rolniczych, dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo mgr. inż. Raghavendra Prasad.
24.02.2022
Procedowane sprawy:
Postępowania doktorskie:
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr inż. Sabinie Łukaszewicz stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
2. Przyjęcie rozprawy doktorskiej mgr. inż. Raghavendra Prasada Mudalagiri i dopuszczenie jej do publicznej obrony.
Postępowania habilitacyjne:
1. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr Agnieszce Łackiej.
2. Podjęcie uchwały w sprawie nadania dr. inż. Bartłomiejowi Glinie stopnia doktora habilitowanego nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
3. Podjęcie uchwały w sprawie nadania dr. inż. Remigiuszowi Łukowiakowi stopnia doktora habilitowanego nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji habilitacyjnej w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr Anecie Sawikowskiej.
III. Podjęcie uchwały w sprawie uznania stopnia naukowego doktora uzyskanego przez Pana Adnana Iqbala za granicą, za równoważny z polskim stopniem doktora w dziedzinie nauk rolniczych, w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
25.01.2022
Procedowane sprawy:
1. Uchwała w sprawie zasad podziału środków finansowych z subwencji przydzielonych Wydziałowi Rolnictwa, Ogrodnictwa i Bioinżynierii UPP.
2. Uchwała w sprawie zmian w Regulaminie Realizacji Projektu „Wielkopolska Regionalna Inicjatywa Doskonałości.
10.12.2021
Procedowane sprawy:
1. Uchwała w sprawie wyboru nowego Recenzenta w przewodzie doktorskim mgr. inż. Raghavendra Prasada Mudalagiri.
26.11.2021
Procedowane sprawy:
I. Postępowania doktorskie:
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr. inż. Danielowi Kuźnickiemu stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
2. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr inż. Zycie Waraczewskiej stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
3. Wyznaczenie recenzentów rozprawy doktorskiej mgr. inż. Raghavendra Prasada Mudalagiri.
4. Zmiana w składzie komisji do przeprowadzenia postępowania w przewodzie doktorskim mgr inż. Sylwiany Nowickiej.
5. Zmiana promotora i składu komisji do przeprowadzenia postępowania w przewodzie doktorskim mgr. inż. Jana Zachwiei.
6. Powołanie Komisji do przeprowadzenia egzaminu z języka angielskiego w przewodzie doktorskim mgr inż. Roksany Bobrowskiej.
7. Powołanie Komisji do przeprowadzenia egzaminu z języka angielskiego w przewodzie doktorskim mgr inż. Moniki Grzanki.
8. Powołanie Komisji do przeprowadzenia egzaminu z języka angielskiego w przewodzie doktorskim mgr inż. Justyny Szwarc.
9. Zmiana w składzie komisji do przeprowadzenia egzaminu z języka angielskiego w przewodzie doktorskim Pani mgr inż. Jagody Strzelińskiej.
II. Postępowania habilitacyjne:
1. Podjęcie uchwał w sprawie wyznaczenia trzech członków oraz powołania komisji habilitacyjnej w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego
dr Anecie Sawikowskiej.
1. Powołanie Komisji Doktorskiej w postępowaniu o nadanie stopnia doktora Panu mgr. inż. Raghavendra Prasad Mudalagiri.
2. Wyznaczenie recenzentów rozprawy doktorskiej mgr inż. Sabiny Łukaszewicz (studia doktoranckie na WROiB).
3. Wyznaczenie recenzentów rozprawy doktorskiej mgr inż. Magdaleny Urbaniak (studia doktoranckie na WROiB).
4. Zaopiniowanie Indywidualnych Planów Badawczych Doktorantów Szkoły Doktorskiej.
5. Podjęcie uchwał w sprawie wyznaczenia trzech członków oraz powołania komisji habilitacyjnej w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr. inż. Bartłomiejowi Glinie.
6. Podjęcie uchwał w sprawie wyznaczenia trzech członków oraz powołania komisji habilitacyjnej w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr. inż. Remigiuszowi Łukowiakowi.
7. Podjęcie uchwały w sprawie uznania stopnia naukowego doktora uzyskanego przez Pana Amira Hameeda za granicą, za równoważny z polskim stopniem doktora w dziedzinie nauk rolniczych, w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
Procedowane sprawy:
Procedowane sprawy:
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w dziedzinie nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo dr. inż. Bartłomiejowi Glinie.
Procedowane sprawy:
I. Postępowania doktorskie:
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr inż. Agacie Korbas stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
2. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr inż. Patrycji Olobry stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
3. Powołanie Komisji do przeprowadzenia egzaminu z języka angielskiego w przewodzie doktorskim mgr. Raghavendraprasada Mudalagiri.
II. Postępowania habilitacyjne:
1. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr. inż. Remigiuszowi Łukowiakowi.
Wyrażenie opinii w sprawie przeprowadzenia postępowania nostryfikacyjnego stopnia naukowego Pana Ahmad Bilal.
Zaopiniowanie regulaminu dotyczącego zasad przyznawania nagród z SFN.
Procedowane sprawy:
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr inż. Mai Paterskiej stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
2. Podjęcie uchwały w sprawie nadania mgr. inż. Bartłomiejowi Nowickiemu stopnia doktora nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
3. Wniosek mgr. inż. Filipa Patryka Dawidziaka o wyznaczenie promotorów wszczynający postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora w dziedzinie nauki rolnicze, dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
4. Wniosek mgr. inż. Jędrzeja Dobrogojskiego o wyznaczenie promotora wszczynający postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora w dziedzinie nauki rolnicze, dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
5. Wniosek mgr. inż. Jakuba Michalskiego o wyznaczenie promotora i promotora pomocniczego wszczynający postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora w dziedzinie nauki rolnicze, dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
6. Wniosek mgr. inż. Damiana Nikodema o wyznaczenie promotora wszczynający postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora w dziedzinie nauki rolnicze, dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
7. Wniosek mgr inż. Justyny Szwarc o wyznaczenie promotora wszczynający postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora w dziedzinie nauki rolnicze, dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
8. Wniosek mgr inż. Aleksandry Zawodniej o wyznaczenie promotora i promotora pomocniczego wszczynający postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora w dziedzinie nauki rolnicze, dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
9. Powołanie recenzentów rozprawy doktorskiej mgr. inż. Daniela Kuźnickiego (studia doktoranckie na WROiB).
II. Postępowania habilitacyjne:
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania dr inż. Dorocie Weigt stopnia doktora habilitowanego nauk rolniczych w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
III. Wyrażenie opinii w sprawie powołania Kierowników Katedr (§ 16 ust 4 Statutu UPP).
IV. Wyznaczenie kandydatów na członków komisji przeprowadzającej ocenę śródokresową w Szkole Doktorskiej.
V. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania treści tablicy pamiątkowej upamiętniającej męczeńską śmierć prof. dr. hab. Edwarda Ralskiego.
Procedowane sprawy:
1. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia promotorów rozprawy doktorskiej mgr inż. Moniki Grzanki w związku ze złożeniem wniosku o wyznaczenie promotorów, wszczynającego postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora.
Procedowane sprawy:
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania stopnia doktora mgr. inż. Romanowi Błaszykowi w dziedzinie nauki rolnicze, w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
Procedowane sprawy:
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania stopnia doktora mgr inż. Angelice Sobczak w dziedzinie nauki rolnicze, w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
1. Podjęcie uchwały sprawie wyznaczenia trzech członków komisji habilitacyjnej w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr Dorocie Weigt w dziedzinie nauki rolnicze, w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
1. Podjęcie uchwały w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr inż. Danucie Kurasiak-Popowskiej w dziedzinie nauki rolnicze, w dyscyplinie rolnictwo i ogrodnictwo.
2. Powołanie nowego recenzenta rozprawy doktorskiej mgr inż. Anny Przybylskiej-Balcerek.
2. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego dr. inż. Łukaszowi Sobiechowi.
Procedowane sprawy:
Procedowane sprawy:
Członkowie:
Prof. dr hab. Bandurska Hanna
Prof. dr hab. Blecharczyk Andrzej - przewodniczący
Prof. dr hab. Diatta Jean
Prof. dr hab. Goliński Piotr
Prof. dr hab. Szpakowska Barbara
Prof. UPP dr hab. Antkowiak Wojciech
Prof. UPP dr hab. Barłóg Przemysław
Prof. UPP dr hab. Bocianowski Jan
Prof. UPP dr hab. Bosiacki Maciej
Prof. UPP dr hab. Łysiak Grzegorz
Prof. UPP dr hab. Kaczmarek Zbigniew
Prof. UPP dr hab. Kleiber Tomasz – zastępca przewodniczącego
Prof. UPP dr hab. Krzesiński Włodzimierz
Prof. UPP dr hab. Kwiatek Michał
Prof. UPP dr hab. Niemann Janetta
Prof. UPP dr hab. Niewiadomska Alicja
Prof. UPP dr hab. Nuc Katarzyna
Prof. UPP dr hab. Panasiewicz Katarzyna
Prof. UPP dr hab. Rybacki Piotr
Prof. UPP dr hab. Selwet Marek
Prof. UPP dr hab. Zeyland Joanna
Dr hab. Krzyżaniak Michał
Dr hab. Markiewicz Bartosz
Dr hab. Ratajkiewicz Henryk
Dr inż. Klarzyńska Agnieszka
Dr Łacka Agnieszka
Dr Mendyk Łukasz
Mgr inż. Grzanka Monika
Mgr inż. Olejnik Przemysław
Mgr inż. Smorawski Mateusz
Zapraszani:
Prof. dr hab. Anna Kryszak – Dziekan WRB
Prof. UPP dr hab. Piotr Urbański
Prof. UPP dr hab. Zbigniew Karolewski
Komisje:
Komisja Dyscypliny Rolnictwo i Ogrodnictwo ds. Nauki
- Prof. UPP dr hab. Michał Kwiatek – przewodniczący
- Prof. dr hab. Witold Grzebisz
- Prof. UPP dr hab. Maciej Bosiacki
- Prof. UPP dr hab. Zbigniew Karolewski
- Prof. UPP dr hab. Tomasz Kleiber
- Prof. UPP dr hab. Włodzimierz Krzesiński
- Prof. UPP dr hab. Sławomir Świerczyński
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Wolna-Maruwka
- Prof. UPP dr hab. Joanna Zeyland
- Dr Agnieszka Łacka
Komisja Dyscypliny Rolnictwo i Ogrodnictwo ds. Kadr
- Prof. dr hab. Barbara Szpakowska - przewodnicząca
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Faligowska
- Prof. UPP dr hab. Beata Janowska
- Prof. UPP dr hab. Zbigniew Kaczmarek
- Prof. UPP dr hab. Justyna Starzyk
- Dr hab. Henryk Ratajkiewicz
- Dr Remigiusz Łukowiak
Komisja Dyscypliny Rolnictwo i Ogrodnictwo ds. Strategii i Rozwoju
- Prof. UPP dr hab. Jan Bocianowski - przewodniczący
- Prof. dr hab. Hanna Bandurska
- Prof. UPP dr hab. Barbara Golińska
- Prof. UPP dr hab. Grzegorz Łysiak
- Prof. UPP dr hab. Marek Selwet
- Dr hab. Bartosz Markiewicz
- Dr Łukasz Mendyk
Komisja Dyscypliny Rolnictwo i Ogrodnictwo w Szkole Doktorskiej UPP
- Prof. UPP dr hab. Janetta Niemann - przewodnicząca
- Prof. UPP dr hab. Maciej Bosiacki
- Prof. UPP dr hab. Włodzimierz Krzesiński
- Prof. UPP dr hab. Katarzyna Panasiewicz
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Krzymińska
- Prof. UPP dr hab. Jarosław Potarzycki
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Wolna-Maruwka
- Prof. UPP dr hab. Łukasz Wolko
Akty prawne:
Akty prawne mające zastosowanie do postępowań wszczynanych do dnia 30 kwietnia 2019 r.
(w zw. z art. 179 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669 ze zm.):
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych (Dz.U. 2018 poz. 1818) Załącznik nr 1
- Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. z 2017 r., poz. 1789) Załącznik nr 2
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 r. w sprawie kryteriów oceny osiągnięć osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora habilitowanego (Dz. U. z 2011 r. nr 196 poz. 1165). Załącznik nr 3
Akty prawne mające zastosowanie do postępowań wszczynanych po 30 września 2019 r.:
- Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.). Załącznik nr 4
- Ustawa z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1669) Załącznik nr 5
- Nowa klasyfikacja dziedzin i dyscyplin naukowych: Załącznik nr 6 i Załącznik nr 7
Komunikat Centralnej Komisji dotyczący postępowań o nadanie tytułu profesora
Uchwała nr 365/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 18 września 2019 r. w sprawie: zasad postępowania w sprawie nadania stopnia doktora na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu.
Zarządzenie nr 99/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 3 lipca 2020 roku w sprawie ustalenia wzorów dokumentów obowiązujących przy wszczęciu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora oraz zasad obowiązujących w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora wszczynanych przez uczestnika studiów doktoranckich Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu oraz w trybie eksternistycznym;
- zał. nr 1 do zarz 99-2020 - wniosek w sprawie wszczęcia postępowania o nadanie stopnia doktora - dla w szkole doktorskiej
- zał. nr 2 do zarz 99-2020 -kwestionariusz osobowy - wszczęcie postępowania o nadanie stopnia doktora
- zał. nr 3 do zarz 99-2020 - wniosek o wyznaczenie promotora_promotorów - dla uczestnika studiów doktoranckich
- zał. nr 4 do zarz 99-2020 - deklaracja promotora_promotorów - dla uczestnika studiów doktoranckich i w trybie eksternistycznym
- zał. nr 5 do zarz 99-2020 - ankieta promotora promotora pomocniczego - wszystkie tryby
- zał. nr 6 do zarz 99-2020 - złożenie rozprawy - dla uczestnika studiów doktoranckich
- zał. nr 7 do zarz 99-2020 - wniosek o wyznaczenie promotora_promotorów - dla trybu eksternistycznego
- zał. nr 8 do zarz 99-2020 - wniosek w sprawie wszczęcia postępowania o nadania stopnia doktora - dla trybu eksternistycznego
Zarządzenie nr 174/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 20 listopada 2019 roku w sprawie wprowadzenia Ramowego regulaminu rad naukowych dyscyplin Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.